Time flies - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 Maart 2014 | Verenigde Staten, Oregon City

Het is gewoon alweer bijna april, time flies!

Mijn laatste blog is alweer eventjes geleden. (voor mijn doen.)
Wat heb ik zoal gedaan de laatste tijd? Euh.. gewerkt en mijn verdiende geld uitgegeven denk ik..

Want oo, oo, oooo wat kan ik hier toch goed shoppen! Schoenen, kleren, cosmetica en sieraden, het is hier in overvloed. Het was even wennen, de grote shopping malls en de maten die hier anders zijn, maar ik weet het ondertussen aardig. Ik heb vooral de winkel Forever21 en Ulta ontdekt. Ik heb van Ulta zelfs al een spaarpasje, haha! En wat ook een dik pluspunt is, Oregon is tax free shopping, whoeptidoo! Binnenkort maar eens even op zoek naar een fotocamera!
In elke mall zit een Starbucks, daar moet ik dan even langs voor die heerlijke hot chocolate. En ze vragen altijd je naam, zodat ze dat om de beker kunnen zetten om je bestelling om te roepen.
‘’What is your name? ‘’
Marloes
‘’Sorry, how? ‘’
Mar-loes
‘’Can you spell that?’’

En dan is mijn hot chocolate klaar en word er om geroepen: One hot chocolate. Zo moeilijk is mijn naam nou ook weer niet toch.. haha.

Afgelopen weekend was Marcs birthday party. Nieuwe mensen ontmoet en ondertussen aan het werk. Ik verbaas me erover hoeveel Amerikanen in Nederland geweest zijn. 2 vrienden van Marc en Holly waren pas nog in Nederland geweest. En ze vonden het heel leuk en mooi. Ze verbaasden zich over al die mensen op de fiets, zelfs mannen in pakken zeiden ze, haha. Het Nederlandse eten, zoals haring, stamppot, stroopwafels en poffertjes vonden ze heel lekker, ze hadden zelfs een poffertjespan gekocht. Hij vond de architectuur heel mooi, zoals het station van Amsterdam waar hij foto’s van had, Nederlanders spreken goed Engels wat ze zo fijn vonden en …Nederlanders zijn zo vriendelijk! Als ik ooit heimwee kreeg, had hij wel foto’s van Nederland op zijn telefoon.

Er was ook een vriend met een Nederlandse oma, zij maakte met kerst altijd saucijzenbroodjes. Hij vroeg of ik dat kende. Maar hoe hij het uitsprak.. ik had geen idee waar hij het over had, ik kon er niks van maken, haha.
Wait, maybe I can find it on Google. Hij kon het eerst niet vinden, waarschijnlijk omdat het zo’n moeilijk woord is, maar uiteindelijk vond hij het en wist ik eindelijk waar hij het over had. Oooh an saucijzenbroodje! Yes I know that!
How do you pronounce that?
Sau-cijzen-broodje. Voordat hij wegging vroeg hij nog een keer hoe je dat ook alweer uitspreekt.
Ooit gehaktballetjes gehad in combinatie met grape jelly en chilisaus? Nee ik ook niet, tot gisteren. Hij was het aan het maken gisteren, ik vond het nogal een vreemde combi, maar volgens hem en Marc en Holly was het heel lekker.. en dat was het eigenlijk ook, haha.

Vrijdag (4 april) begin ik met mijn Spaanse cursus. Heel benieuwd of ik er wat van kan met mijn ‘’talenknobbel’’. Vanaf 4 april tot 6 juni mag ik mijzelf weer een student noemen. Si Si, ja ja!
Deze cursus is 20 uur en volgens de visum regels moet ik in totaal 80 uur naar school.. dus ik mag nog even. Ik denk dat ik ook level 2 en 3 Spaans ga volgen en dan misschien nog een cursusje fotografie om aan mijn 80 uur te komen.

En wat staan er leuke dingen op het programma... San Francisco, whoehooee! Heel erg veel zin in! Samen met Ophelie vlieg ik 30 mei naar SF om de toerist uit te hangen. En dat met een eigen gids, my Dutch au pair friend Elseline!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon City

Au pair in America

Au pair in America

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Washington DC

03 Januari 2015

Het jaar 2014

10 Oktober 2014

Verlengen en vakantie

26 Augustus 2014

Roadtrip Nevada- Arizona- Utah

31 Juli 2014

July and the upcoming months
Marloes

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 10480

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Maart 2015

Au pair in America

Landen bezocht: