Het jaar 2014 - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu Het jaar 2014 - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu

Het jaar 2014

Door: Marloes Harmsen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Januari 2015 | Verenigde Staten, Oregon City

Het is weer januari, 2014 is voorbij. Tijd om terug te blikken, maar natuurlijk ook om vooruit te kijken!

2014, het jaar van een nieuwe uitdaging. Op naar Amerika om daar aan de slag te gaan als au pair. Nu bijna een jaar later kan ik zeggen dat dit de beste keuze ooit geweest is. Want wat heb ik het hier naar mijn zin. Ik heb er een nieuwe familie en vrienden bij. Voor mijn vertrek leek een jaar erg lang, maar de tijd gaat zo snel, 10 februari ben ik hier al een jaar. Ik heb echt niet het gevoel dat ik hier al zo lang ben. Gelukkig is er dan de optie om je verblijf als au pair te verlengen!

2014 was een te gek jaar met heel veel hoogtepunten. Ik noem een San Francisco met de Golden Gate Bridge, Alcatraz en het gezellige Pier 39.

Het warme (lees; super hete) Las Vegas, waar je in een compleet andere wereld beland. Midden in de woestijn verschijnt daar ineens een stad met duizenden lichtjes, waar het allemaal draait om stappen, feesten, gokken and lots of fun! En lol hebben we zeker gehad!

De bijzondere Grand Canyon, hoe dat in de jaren zo is ontstaan is echt zo mooi. Je wordt er toch wel een beetje stil van als je daar zo boven de canyons staat. Ik wilde dit al zo lang zien en ben heel blij dat ik het van mijn bucket list heb kunnen afstrepen.

Monument Valley was ook zo’n hoogtepuntje. Wauw! Kamperen in een tentje aan de rim, je tent ’s ochtends openen en je ziet de zonsopkomst. Daar wil ik de wekker best voor zetten. Rondscheuren in een Jeep met een Navajo gids, middenin de Valley Navajo taco’s eten gemaakt door de oorspronkelijke bewoners. Toch wel bijzonder.

Vancouver Island met pap en mam. Zo anders dan het Wilde Westen van Amerika, maar ook ooh zo mooi. Veel wildlife gezien, met als hoogtepunt toch wel de Grizzly beren, wat een beesten! Met een boot varen tussen alle die verschillende eilandjes van Canada, beautiful. Soms had ik even het gevoel alsof ik op de filmset van de Free Willy films aan het rondvaren was. Helaas liet Willy zich niet zien. ;)

Zoveel mooie plekken gezien, wat een landschappen hier. Nederland is ineens nog platter dan ik dacht!

De reisjes maakten 2014 natuurlijk heel leuk en speciaal. Maar wat het ook nog eens extra leuk maakt, is dat ik dat kon doen met mijn nieuwe vrienden hier.

Ik zal ook even vertellen over kerst in Amerika, dat is namelijk wel ietsje anders dan in Nederland. Amerika is (voor een groot deel) een christelijk land, op de dollars staat zelfs: In God we trust en de quote God bless America heb je vast ook wel eens gehoord. Nu geloof ik wel dat mensen hier met kerst de geboorte van Jezus vieren, maar in mijn ervaring ligt de grootste focus toch op iemand anders, namelijk Santa.
Ik heb kerst gevierd met mijn host family en Holly’s ouders. Kerstmorgen stond in het teken van cadeaus. Nou en dat waren er nogal wat. Ook ik kreeg cadeautjes, want ja ik was natuurlijk heel lief geweest dit jaar.

Dat was 2014 heel kort samengevat, wat staat er voor 2015 in de planning?

Nou op zich nog niet zo heel veel. Er zijn nog geen nieuwe tripjes geboekt, laat staan gepland. Maar reken maar dat ik een bucket list heb, gelukkig heb ik aardig wat kunnen afstrepen.

Bucket list:
New York √ (Maar ik wil nog terug!)
San Francisco √
Chigago
Washington DC
Los Angeles
Las Vegas √
Grand Canyon √
Monument Valley √
Seattle
Nashville
Boston
Miami
Yellowstone National Park
Hawaii
Canada √
NBA game
American football game
Country music concert
Musical op broadway, NYC

Tja, zoals je ziet staat er nog genoeg op en ik vul hem vast nog wel eens aan. Maar goed dat ik 6 maanden langer blijf, maar zelfs dat is niet genoeg om dit allemaal te zien. Hard sparen in 2015 om zoveel wensjes in vervulling te zien gaan.

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die mij kaartjes sturen, voor kerst, mijn verjaardag en zomaar het hele jaar door. Vind ik echt super leuk! I appreciate it!

Love!

Travel the world,
Fill your suitcase with treasures,
They all have a story that becomes a memory for life.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon City

Au pair in America

Au pair in America

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Washington DC

03 Januari 2015

Het jaar 2014

10 Oktober 2014

Verlengen en vakantie

26 Augustus 2014

Roadtrip Nevada- Arizona- Utah

31 Juli 2014

July and the upcoming months
Marloes

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 10472

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Maart 2015

Au pair in America

Landen bezocht: