De kennis van de Amerikaan en San Francisco - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu De kennis van de Amerikaan en San Francisco - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu

De kennis van de Amerikaan en San Francisco

Door: Marloes Harmsen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Oregon City

Jaa, daar ben ik weer. Mijn laatste blog is ruim een maand geleden, tijd voor een update! Waar zal ik eens beginnen..

Amerikanen en hun kennis over Europa, wat zou ik daar eens van zeggen..
Duitsland ligt ten zuiden van Nederland en Frankrijk en Finland, dat ligt niet in Europa.. Right... Heb je in Frankrijk vrijheid van meningsuiting? (Die vraag kreeg een vriendin uit Frankrijk hier)
Nederland is de verzamelnaam voor Holland, België en Luxemburg. hebben jullie een eigen regering? Zijn jullie je eigen land? ... What the...!!

We moesten laatst met Spaans vragen maken voor de politiek...oh my!..
We moesten in groepjes werken en ik werkte samen met de andere au pair in mijn klas uit Duitsland. Nou.. Antwoord op onze vragen konden ze niet echt geven. Heeft Duitsland een president? Oh echt waar? Een vrouw!?! Één iemand wist haar naam, maar goed.. Zijn komt oorspronkelijk ook uit Rusland.. Oh, heeft Nederland een koning? Dat wij een koning hebben weet ook niemand, maar oké, dat vergeef ik ze wel, want wij zijn zo'n klein landje, volgens mij weten ze alleen dat het ergens in Europa ligt. Dat Engeland een queen heeft weet overigens wel iedereen, want William en Kate die zijn populair.

En wat er in de rest van de wereld gebeurd, daar weten ze vrij weinig van, want hé.. The United States of America.. Dat is de wereld!
Laat ik nou niet alle Amerikanen over één kamp scheren, want er zijn heus (genoeg) Amerikanen die het nieuws volgen en kranten lezen. Maar soms sta ik wel raar te kijken met vragen die ik krijg over Nederland en Europa.

Oke, genoeg hierover, next chapter.. San Francisco!

I like it there! Daar liep ik dan, door de straten van San Francisco, met een camera om mijn nek. Ik voelde me net een Japanner in Amsterdam!
Vrijdag door Chinatown gelopen, wat ik best heel leuk vond. Chinatown was naast ons hotel, dus mooi dichtbij. Verder lekker geshopt, want dat kan daar ook goed. Alleen de sales taxes zijn een beetje jammer, 8.75%! Dat is aardig wat als je 0% gewend bent in Oregon. Vrijdag verder rustig aangedaan, bijkomen van de vroege vlucht.

Zaterdagochtend stond Alcatraz om het programma, impressive! Indrukwekkend om te zien waar de zwaarste criminelen van Amerika gezeten hebben, waaronder Al Capone.
Alcatraz was DE gevangenis van de USA waar ontsnappen onmogelijk was.. Er zijn 14 ontsnappingspogingen gedaan in de 29 jaar dat Alcatraz een gevangenis was. Bij die pogingen waren 36 gevangen betrokken, wat een samenwerking daar! Haha.
23 werden tijden hun poging aangehouden, 6 werden er doodgeschoten, 2 zijn er verdronken en 5 mannen zijn nooit terug gevonden en staan genoteerd als vermist, haha. Dus misschien lopen ze wel ergens rond! Maar iedereen gaat er vanuit dat ze zijn verdronken. Want zwemmen van Alcatraz Island naar het vaste land, dat is nogal een eind!

Leuke quote van de eerste gevangene die probeerde te ontsnappen:
‘’ Don’t think I’ll like it here. Doubt I’ll stay long.’’
Twee jaar later was zijn ontsnappingspoging en werd hij doodgeschoten. Hij bleef dus inderdaad niet lang.

Pier 39 was heel leuk. Leuke shops en straattheater, dat was erg grappig. Flauwe grappen en stunts, best een leuke combinatie.
For all the kids here.. don't try this at home! Try it at school, you can sue anyone here! Welcome to the USA!! Dat soort grappen, ik vond het leuk!
En dan die straten in San Francisco, op en af, op en af. Pff best vermoeiend hoor! Vooral naar Lombard street, man wat een eind omhoog! Ik was kapot!
Zondag zijn we naar de Golden Gate Bridge geweest, jammer genoeg was het nogal (erg) bewolkt. Dus de foto’s zijn helaas niet zo geweldig. Maar ik kan wel zeggen dat ik er 2x overheen gereden ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon City

Au pair in America

Au pair in America

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Washington DC

03 Januari 2015

Het jaar 2014

10 Oktober 2014

Verlengen en vakantie

26 Augustus 2014

Roadtrip Nevada- Arizona- Utah

31 Juli 2014

July and the upcoming months
Marloes

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 10465

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Maart 2015

Au pair in America

Landen bezocht: