Oriëntatie, NYC en sneeuw - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu Oriëntatie, NYC en sneeuw - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu

Oriëntatie, NYC en sneeuw

Door: Marloes Harmsen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

13 Februari 2014 | Verenigde Staten, Tarrytown

10 februari 2014, it’s time!
Vroeg uit bed, een jump onder de douche en op naar Schiphol! Bagage afgeven, reisgenootjes ontmoet, afscheid nemen van mijn afscheidscomité en door de douane.
Na een half uur vertraging konden we eindelijk gaan, op naar Londen. Aangekomen op Heathrow, weer security.. dat is echt niet handig met zoveel handbagage. Alle elektronica en vloeistoffen er weer uit, schoenen, jas, sjaal.. pff.
Op naar de gate, dat zijn er nogal wat in Londen, vandaar dat we gewoon een stukje met de metro gingen, hoe leuk is dat.
Het vliegtuig weer in, and we're off! Best een lange zit, met aardig wat turbulentie boven Engeland en onder Groenland, not so nice!

Ongeveer 7 uur later waren we dan in New York, door de douane, koffer pakken, ons Nederlandse eten aan geven en we waren klaar om te gaan. Ongeveer een uur vanaf JFK was ons hotel in Tarrytown. De rest van de middag en avond stond er niks op het programma en waren we lekker vrij.

De volgende ochtend wake up call om 6.30, maar ik was natuurlijk allang wakker..
Orientation day 1, wat een dag. Te lang en te veel informatie.
True story; the thee no’s. No drugs, no alcohol abuse and no child abuse. Dat was onderwerp één van die dag. En dat van 8.00 tot ongeveer 11.30. Dat het niet mag, was dus duidelijk. ’s Middags ging het over het leven in Amerika. Dat is opzich best interessant, maar niet 3 uur achter elkaar.
Iedereen was moe, sommige meiden waren die nacht pas om 3 uur ‘s nachts aangekomen in het hotel en om 8u begon de eerste meeting… Dat is echt niet te doen!

De hele wereld zit hier in het hotel. Au pairs uit Zuid Afrika, Nieuw Zeeland, China, Thailand, Letland, Slowakije, Kroatië, Israel, Spanje, Frankrijk,Denemarken, Italië, Duitsland, Zweden, Engeland, Schotland, Brazilië, Costa Rica, Mexico, Jamaica, Canada. In totaal zijn er 103 au pairs hier!

En toen.. finally, het was 16uur. Op naar New York City. En nu wil ik niet nu al Amerikaans klinken, maar het was amazing, fantastic en awesome!
Met de bus door New York en veel gezien Yankee Stadium, Radio City Music Hall, Rockefeller Center, Times Square, Ground Zero waar nu weer een nieuw World Trade Center staat, ook wel de Freedom Tower genoemd, Soho, Central Park, Statue of Liberty. (vanuit de verte!)

We hadden een aantal stops. Zoals bij Rockefeller Center en Times Square. Wat je normaal op tv zit, zie je nu gewoon met eigen ogen. You've got to love New York City!

Day 2, Red Cross Training. Ja, dat is interessant, maar het duurde weer zo lang, van 8.30 tot 12.00.
En daarna was het chaos! Vanwege de sneeuwstorm die ze donderdag verwachten, zijn er veel vluchten geannuleerd, en ook de mijne! : (
Veel meiden zijn woensdag dus al vertrokken naar hun host family.

Voor vandaag (donderdag) stond er dus niks meer op het programma, er is niet zoveel meer te doen hier. Het sneeuwt nu zo erg, dat je niet echt naar buiten kan.
Mijn vlucht is vandaag is dus gecanceld en ik vlieg morgen (hoop ik!) naar Portland, samen met mijn Franse kamergenootje, haar host family woont in Portland!

Ik hoop dat het weer morgen goed is, zodat de vluchten door kunnen gaan. Fingers crossed!!

• 13 Februari 2014 - 16:46

Mariska: