3 weken verder - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu 3 weken verder - Reisverslag uit Oregon City, Verenigde Staten van Marloes Harmsen - WaarBenJij.nu

3 weken verder

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Maart 2014 | Verenigde Staten, Oregon City

En zo vertrok ik 3 weken geleden voor een jaar naar Amerika…

De 3 weken zijn zo snel gegaan en toch lijkt het of ik al langer weg ben uit Nederland. Ik heb al van alles gemist in Nederland, verjaardagen, shopdagjes..
Begin ik toch eerder homesick te worden dat ik verwacht had.

Maar, ik heb het hier naar mijn zin! Met de kinderen wordt het steeds leuker, ze zijn gewend aan mij en ik aan hen. Ik krijg zelfs al knuffels en kusjes.

Nu kreeg ik de vraag..En Marloes, wat doe je dan zo de hele dag, Olvarit potjes geven?
Nou, dat zal ik je eens vertellen..

Ik begin 's ochtends om 8u, haal de kids uit bed, kleed ze aan en alles wat daarbij hoort, dan volgt het ontbijt, klaargemaakt door me, myself and I.
Dan is het tijd om te spelen, activiteitjes etc. Vooral verven vinden ze erg leuk, net als koekjes bakken.. Al vinden ze het deeg eten net zo leuk (en lekker) als het koekjes bakken zelf!
Dan volgt rond 12.00 lunch time, made by me, myself and I. En rond 13.00 gaan we naar boven voor hun nap, als ze dan een beetje mee werken ben ik rond13.30 weer beneden. Ik ruim de boel op en dan heb ik pauze! Als ik geluk heb soms wel 3 uur lang, haha. Dan zit ik wat op Facebook, contact hebben met thuis en genieten van een kop thee met uitzicht niet te vergeten!
Soms denk ik, misschien moet ik eens iets gaan doen in die tijd, maar meestal blijf ik zitten waar ik zit, op de bank!
Soms slapen ze wel tot 16.00, soms zelf 16.30, dan haal ik ze weer uit bed, kleed ze weer aan etc. Nog tijd om lekker te spelen en te lezen (ze zijn dol op boekjes!) ze hebben immers keus uit 2 speelkamers. En dan 17.30 is het diner time voor de kids, jawel, made by me, myself and I. Ze lusten vrij weinig, dus eigenlijk altijd vrij simpel.

En dan..10 uur later, ben ik vrij. Om 18.00 komt Holly thuis en zit mijn werkdag erop.

Vandaag (dinsdag) was het zomaar de hele dag droog, geen spatje regen! Ben lekker met V naar buiten geweest, schommelen, klimmen en glijden van de glijbaan, ze vond het heerlijk! J moest naar de kinderarts voor de 18 maanden check. Was de ochtend dus alleen met V.


Ondertussen ben ik aan het kijken welke studies/cursussen ik ga volgen, maar er is zoveel keus dat ik er nog niet helemaal uit ben. Volgens Jennifer (community counslor) zijn er zelfs cursussen: Hoe plan ik een trip naar Hawaï? Keuze zat dus.
Dan is er nog eens het probleempje, dat veel lessen door de week zijn, wanneer ik dus werk. Ideaal zou dus zijn lessen op woensdag en/of vrijdag als de kids naar school zijn. Ik wil heel graag Spaans leren, die studie heb ik inmiddels gevonden (op een vrijdag!) in Portland. Als het kan wil ik die wel gaan volgen.

  • 05 Maart 2014 - 18:07

    Cor:

    Beste Marloes

    Ze wennen wel snel jou bij mij duurde het veel langer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon City

Au pair in America

Au pair in America

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2015

Washington DC

03 Januari 2015

Het jaar 2014

10 Oktober 2014

Verlengen en vakantie

26 Augustus 2014

Roadtrip Nevada- Arizona- Utah

31 Juli 2014

July and the upcoming months
Marloes

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 10466

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 10 Maart 2015

Au pair in America

Landen bezocht: